Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC6143106   Edició d'imatges amb GIMP, un bon recurs didàctic
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Primària-Secundària-Formació Profess.
  
   1/6/2024 - 24/6/2024 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació Aprenonline
  
  
  
Tipus activitat   14AO Edició d'imatges amb GIMP, un bon recurs didàctic
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/06/2024
  
Cost matrícula (Euros)   55
  
Descripció i   Metodologia:   Es treballarà el programa GIMP a partir de la creació i/o manipulació d'imatges per a creació de material docent i també s'aprendrà com treballar les imatges amb l'alumnat de cara a la presentació de tasques amb les TIC
La formació serà a distància i asincrònica.
Metodologia: Dins de la plataforma Moodle, hi ha una part teòrica, ja sigui en text, vídeos, enllaços, imatges… que el participant haurà de llegir, mirar, escoltar… Tot seguit hi ha una sèrie d’activitats, on el participant contestarà segons el que se li demani, pot ser una reflexió, una pràctica, una imatge, un filmet…
Trobareu més informació a:
https://aprenonline.org/cursos/014-gimp-edicio-dimatges/
  
Objectius   Objectiu principal:
Manipular imatges amb el programa GIMP

Objectius específics:
Comprendre que és el mapa de bits, tant per a poder utilitzar el programa com per saber-ho transmetre a l'alumnat
Instal·lar el programa GIMP
Veure i entendre els menús de programa, tant per a poder usar el programa com per saber-ho transmetre a l'alumnat
Moure's pels diferents menús, pel mateix ús i per saber-ho transmetre a l'alumnat
Conèixer les eines de dibuix, pinzell, galleda, colors, llapis... per saber-ho transmetre a l'alumnat i per poder preparar material didàctic
Diferenciar les finestres de treball, per saber-ho transmetre a l'alumnat i per poder preparar material didàctic
Desar, obrir, importar i exportar les tasques acomplertes, tant per a poder usar el programa com per saber-ho transmetre a l'alumnat.
Saber fer captures d'imatges. Tant per a poder usar el programa com per saber-ho transmetre a l'alumnat.
Retallar, escalar, transformar, girar... imatges, per poder-les adaptar per a recursos didàctics i perquè l'alumnat aprengui a utilitzar qualitats d'imatges depenent de l'ús final.
Conèixer les eines de selecció, per a poder obtenir aquella part que interessa, tant per imatges utilitzades per l'alumnat com per a la creació de material didàctic.
Conèixer els patrons i tampons, per a poder crear materials i per a poder exposar-ho a l'alumnat.
Conèixer les capes i saber-les utilitzar com recurs didàctic de dibuix cooperatiu.
Conèixer filtres i efectes especials, per a poder crear imatges adaptades a les necessitats didàctiques, tant per part del docent com de l'alumnat.
Saber preparar activitats creatives per l'alumnat.
Organitzar dibuixos cooperatius entre l'alumnat
  
Continguts   Tema 1: Mapa de bits, dibuix vectorial, programa GIMP descàrrega i instal·lació.
Imatges a internet, imatges que ens poden servir per enriquir el contingut d'un treball o simplement per descansar la vista. Tant en l'àmbit de la creació de material didàctic com per les tasques acomplertes per l'alumnat

Tema 2:
Menú pintura, creació del mateix nom de forma original, per a poder ensenyar a fer-ho a l'alumnat.
Menú figures geomètriques; creació i manipulació, sobretot aplicat al dibuix tecnològic i a la geometria.
Menú Escalar i Transformacions; activitats per a l'adaptació de les imatges a les diferents tasques.
Finestres: Per l'ús de diferents finestres i menús de forma simultània.
Captures: Realització de captures del que veiem a la pantalla de l'ordinador, per l'obtenció d'una imatge interessant per a recurs didàctic i/o per tasques acomplertes per l'alumnat.

Tema 3:
Eines de selecció, ús de totes les eines de selecció, copiar, enganxar... per a la creació de noves imatges, tant per la creació de recursos com per a la realització de tasques escolars.
Patrons i tampons, creació de nous fons... per les tasques escolars i per a la creació de material didàctic.

Tema 4:
Treball en capes, ús de capes com a eina cooperativa, on a partir d'imatges creades o seleccionades per l'alumnat es pot crear una imatge nova.
Ús de nodes i camins per a poder fer una composició més creïble.

Tema 5: Aplicació didàctica, el projecte.
Al projecte ha de tenir, com a mínim, 10 eines treballades i ha de ser una proposta de treball cooperatiu.
  
Formador/a   Mariona Sanz Valls
  
Avaluació   Cada participant va elaborant diferents imatges en la nostra plataforma, i es va valorant les tasques que hi va fent.
Tasques que ha de realitzar de forma correcta:
Tasca: captura imatge
Tasca: mapa de bits
Tasca: Instal·lació GIMP
Tasca: Menús del programa
Tasques: Dibuix 1, 2 i 3
Tasca: Retallar
Tasca: Escalar zones concretes
Tasques: Seleccions
Tasca: Patrons
Tasca: tampons
Tasques: capes
Tasca: Realització d'un projecte didàctic
La persona formadora valorarà si han estat ben elaborades les tasques, i si veu que no ho estan o no són del tot correctes, proposarà les millores necessàries. Per superar el curs haurà de ser tot correcte i amb les millores aplicades.
Les tasques d’aprofitament i que ens serviran per avaluar el curs i determinar si un participant ha superat o no el curs seran:
Activitats on es podrà escriure en línia.
Elaboració d’arxius, en pdf.
Fotografies i/o captures de pantalla realitzades i penjades
Compartició d’elements efectuats amb la persona formadora.
  
Requisits de  certificació   Per obtenir la certificació d'aquest curs és necessari:
Haver presentat el 100% de les activitats proposades amb un nivell satisfactori
Haver contestat l'enquesta de valoració final.
  
E-mail   info@aprenonline.org
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 17/04/2024 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).